This

OVERZICHTSEXPOSITIE

FRANS BANK

Van 20 september tot en met 23 november

Frans Bank is geboren in 1921 te Eindhoven en woont sinds 1963 in Boxtel. Vanaf 1947 geeft hij tekenles en kunstgeschiedenis aan diverse scholen, o.a. aan de Bracbant HAVO waar nu het MUBO is gevestigd. Op de middelbare school in Eindhoven ontdekt hij zijn talent en op de academies in Tilburg en Den Haag vergroot hij zijn vaardigheden. Vrienden in kunst en literatuur inspireren hem en als docent brengt hij het besef van kunst over op zijn leerlingen . In 1982 verlaat hij het onderwijs en krijgt hij tijd voor opdrachten, tentoonstellingen en reizen. Het resultaat   is een rijke stroom illustraties, pentekeningen, aquarellen en olieverfschilderijen van landschappen, stillevens en portretten.

Frans Bank, inmiddels 93 jaar, schildert en tekent nog

dagelijks.

Het Museum Boxtel (MUBO) organiseert in samenwerking met de Kunststichting Boxtel en Kunstlicht-99 een overzichtsexpositie van het werk van illustrator, tekenaar en kunstschilder Frans Bank. De expositie omvat circa 50 werken en is te bezichtigen van 20 september tot en met 23 november 2014 in het MUBO.

www.muboboxtel.nl

Download de poster>>