Herinneringsmonument Zusters JMJ

Naar aanleiding van de viering ‘150 jaar zusters JMJ in Boxtel’  is het idee geboren de zusters van Duinendaal met een herinneringsmonument te verrassen. KSB heeft dit project begeleid en uitgevoerd.

De onthulling van het herinneringmonument Zusters JMJ vond plaats op donderdag 5 september 2013 om 14.00 uur. Locatie Minirotonde Duinendaal. Hier aansluitend is vijf weken lang een tentoonstelling over de Zusters JMJ ingericht geweest in het pand De Croon op de Markt in Boxtel. Dit in samenwerking met de Heemkundekring Boxtel en het Historische museum Piet Dorenbosch.

Tevens is er een brochure verschenen over het leven en werken van de Zusters JMJ in Boxtel, hierin zijn ook diverse interviews opgenomen van Boxtelaren die zelf ervaringen hebben opgedaan met het werk van deze zusters.

Het boekje is voor vijf euro te koop bij de Kunststichting Boxtel.

Het kunstwerk ‘Herinneringsmonument Zusters JMJ' is opgenomen in de kunstgids ‘Boxtel in Beeld’ onder nummer 69.

Klik hier voor de collage van de onthulling van het kunstwerk