introb4

Project Het Centrumplan

Het beeld van Henk Visch is in het kader van project Het Centrumplan eind december 2010 aangeschaft. Hieronder kunt u nu al kennis maken met het kunstwerk

Lonely Feelings on Landing van Henk Visch.

Een langgekoesterde wens van de Kunststichting Boxtel is, door de aankoop van kunstwerk Lonely Feelings on Landing, in vervulling gegaan. Dit recente beeld van Henk  Visch is een mooie tegenhanger van de kunstcollectie van Visch uit de periode 1974-1981. De toen nog jonge in Boxtel wonende kunstenaar heeft in die tijd gebruik gemaakt van de BKR regeling waardoor Boxtel in het bezit is gekomen van een bijzondere collectie waaronder zijn eerste houten beeld Aankomen.

Het Kunstwerk 'Lonely Feelings on Landing' is opgenomen in de kunstgids 'Boxtel in Beeld'onder nummer 64.

De KSB wil graag meer kunstwerken in het centrum van Boxtel gaan plaatsen.

Huggie van Ferdy Steger

Om de Croonpassage in het Centrum aantrekkelijker te maken heeft de KSB een voorstel bij het gemeentebestuur ingediend, het kunstwerk 'Huggie' van de Boxtelse kunstenaar Ferdy Steger aan te schaffen. We zijn in afwachting van het antwoord van het gemeentebestuur.

Schermafbeelding-2015-09-15-om-22.28.20.png

prkl14