Ontmoetingsplekken in het groen

Het buitengebied van Boxtel is rijk aan natuurschoon en cultuurhistorie. Langs de wandel- en fietsroutes zijn plekken waar passanten even kunnen uitrusten en van de omgeving kunnen genieten. Een bankje langs het water of een kapelletje midden in het bos. Vaak zijn hier meerdere mensen op hetzelfde moment en een praatje is dan snel gemaakt... Het zijn Ontmoetingsplekken.

De Kunststichting Boxtel wil meer ontmoetingsplekken creëren door nieuwe kunstwerken te plaatsen die een samenspel vormen met hun omgeving.

De door de Kunststichting geselecteerde locaties liggen in het buitengebied van de gemeente Boxtel en zijn aangegeven op het memorandum van de afdeling Wonen en Milieu van de gemeente Boxtel.

Vanwege het 12½ jarig jubileum van Kunstlicht 99 mogen alleen leden van Kunstlicht 99 zich inschrijven voor deze opdracht .

In het voorjaar van 2012 zijn de kunstenaars van Kunstlicht 99 uitgenodigd een schetsontwerp te maken met als thema ‘Ontmoetingsplekken in het Groen’.

Van de acht inzendingen heeft de jury twee schetsontwerpen gekozen voor verdere uitwerking.

In september 2013 zijn de kunstwerken feestelijk onthuld.

Golfbeweging in Mozaïek

De onthulling van het kunstwerk ‘Golfbeweging in Mozaïek’ van Agnes Savelkouls heeft op donderdag 12 september 2013 plaatsgevonden. Vanaf die tijd kunt u het kunstwerk bewonderen op de locatie Kasterensestraat nabij de brug over de Dommel te Liempde.

Het kunstwerk is opgenomen in de kunstgids ‘Boxtel in Beeld’ onder nummer 70.

Klik hier voor de fotocollage van de onthulling

Populier

De onthulling van het kunstwerk ‘Populier’ van Katrien van Hettema heeft vrijdag 20 september plaatsgevonden. De locatie is Mijlstraat / Kinderbos te Lennisheuvel. Kom vooral kijken, het is een omweg waard.

Het kunstwerk is opgenomen in de kunstgids ‘Boxtel in Beeld’ onder nummer 71.

Klik hier voor de fotocollage van de onthulling

bestuurlang23